مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 09:352020-10-24اجتماعي

آموزش اقتصادسنجی با استفاده از نرم افزار Eviews


انجمن علمی دانشجویی حسابداری و مدیریت مالی دانشگاه یزد دوره آموزشی اقتصادسنجی با استفاده از نرم افزار Eviews را برگزار می کند.

- انجمن علمی دانشجویی حسابداری و مدیریت مالی دانشگاه یزد دوره آموزشی اقتصادسنجی با استفاده از نرم افزار Eviews را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این دوره با تدریس مجتبی رستمی ـ دکترای اقتصادسنجی دانشگاه یزد ـ روزهای زوج از ساعت 19 تا 21 برگزار می شود و شروع آن از دوشنبه پنجم آبان خواهد بود.

بررسی توصیفی و گرافیکی داده ها با استفاده از نرم افزار Eviews، آشنایی با برخی پیش آزمون های اساسی در داده های سری زمانی و نحوه اجرای آن ها در نرم افزار Eviews ، مدل سازی پارامتری و ناپارامتری تک متغیره سری های زمانی در نرم افزار Eviews و مدل سازی سری های زمانی چند متغیره در Eviews از جمله سرفصل های آموزشی این دوره است.

اقتصادسنجی به تحلیل کلی و انتزاعی پدیده های اقتصادی بسنده نمی کند و به بررسی این پدیده ها با استفاه از روش های آماری می پردازد.

از این رو در بسیاری از مطالعات تجربی برای انجام اموری همچون پیش بینی و کمک به سیاست گذاری بکار گرفته می شود.

نرم افزار EViews همان نرم افزاری است که برای استفاده و به کارگیری روش های آماری در مباحث اقتصادی طراحی شده و به عنوان یک نرم افزار معتبر در زمینه اقتصادسنجی مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش اقتصادسنجی با استفاده از نرم افزار Eviews

آموزش اقتصادسنجی با استفاده از نرم افزار Eviews