مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 09:202020-10-24اقتصادي

تاثیر تغییرات اقلیم بر همه گیری بیماری ها و افزایش یا کاهش اپیدمی ها


روز جهانی مبارزه با تغییر اقلیم است که می توان گفت بشر این روزها به دلیل بارش های سیل آسا، خشکسالی های متعدد و آتش سوزی های جنگلی گسترده بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تغییرات اقلیم را چشیده است.

- در حالی امروز - 24 اکتبر - روز جهانی مبارزه با تغییر اقلیم است که می توان گفت بشر این روزها به دلیل بارش های سیل آسا، خشکسالی های متعدد و آتش سوزی های جنگلی گسترده بیش از هر زمان دیگری طعم تلخ تغییرات اقلیم را چشیده است.

یک متخصص تغییر اقلیم و بلایای جوی می گوید که تغییرات اقلیم علاوه بر تمام آثار زیان بار خود بر زندگی بشر می تواند روی تعدادی از بیماری ها و اپیدمی ها و کاهش یا افزایش آن ها نیز اثرگذار باشد.

سینا صمدی در گفت و گو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: بحث تغییر اقلیم موضوعی است که از چند دهه گذشته آغاز شده و امروزه به اوج خود رسیده است.

طی چند دهه گذشته تنها دانشمندان و متخصصان تبعات تغییر اقلیم و مباحث مرتبط به آن را احساس می کردند اما اکنون تبعات تغییر اقلیم بخش های گسترده ای از جوامع مختلف را تحت تاثیر قرار داده و این موضوع سبب شده است که توجه بسیاری از افراد به موضوع تغییرات اقلیم جلب شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تغییر اقلیم سبب شده است که در طولانی مدت نوساناتی روی کره زمین اتفاق بیفتد و بخش های مختلف آن را تحت تاثیر قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر تغییرات اقلیم بر همه گیری بیماری ها و افزایش یا کاهش اپیدمی ها

تاثیر تغییرات اقلیم بر همه گیری بیماری ها و افزایش یا کاهش اپیدمی ها