مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 09:102020-10-24پزشكي

امکان ابراز احساسات بیماران ALS با یک حسگر جدید ممکن شد


محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) موفق به ساخت یک حسگر قابل چسبیدن به صورت شده اند که با سنجش حرکات صورت امکان ابراز احساسات و اعلام نیازهای آنها را فراهم می کند و می توان آن را به راحتی با یک آرایش ساده پوشاند.

- محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) موفق به ساخت یک حسگر قابل چسبیدن به صورت شده اند که با سنجش حرکات صورت امکان ابراز احساسات و اعلام نیازهای آنها را فراهم می کند و می توان آن را به راحتی با یک آرایش ساده پوشاند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک حسگر شفاف را ارائه داده اند که بیماران ALS را قادر می سازد احساسات مختلف خود از جمله ابراز علاقه یا گرسنگی را اعلام کنند.

این حسگر که به صورت بیمار می چسبد، حرکات کوچک صورت از جمله لبخند زدن و باز کردن دهان را اندازه گیری می کند.

بیماران ALS زندگی دشواری دارند.

آنها مبتلا به یک بیماری عصبی هستند که به مرور زمان توانایی کنترل عضلات خود را از دست می دهند و در بدترین حالت، در نهایت توانایی تکلم خود را نیز از دست می دهند.

بیماری ALS مخفف اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (Amyotrophic lateral sclerosis) ، یک بیماری نورون های حرکتی یا (MND یا Motor Neuron Disease) است که موجب تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان ابراز احساسات بیماران ALS با یک حسگر جدید ممکن شد

امکان ابراز احساسات بیماران ALS با یک حسگر جدید ممکن شد