مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 08:102020-10-24سياسي

جهاد اسلامی بازتاب واقعی تأثیر اندیشه ها و افکار امام خمینی(ره) در فلسطین


فتحی شقاقی بعد از دیدار با امام گفت: هنگامی که با امام خمینی در سال 1988 در تهران ملاقات کردم، سه برابر زمانی که برای دیدار با رؤسای دیگر دولتها وقت صرف می کرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، دکتر رفعت سید احمد می نویسد: سخن گفتن از امام و فلسطین، یادآور شخصیتی اسلامی و جاودان یعنی شهید دکتر فتحی شقاقی 1951 – 1995؛ رهبر بزرگ حرکت جهاد اسلامی فلسطین است.

اندیشه و رفتار دکتر شقاقی ترجمان صحیح و کامل افکار امام(ره) در فلسطین بود و حال وقت آن رسیده که امت اسلام بار دیگر با روشی دقیقتر و روشنتر، شخصیت دکتر شقاقی را بررسی کند.

چرا که دکتر شقاقی مسلمان سنی مذهبی بود که برای اوّلین بار، درباره امام خمینی(ره) به زبان عربی کتاب نوشت، حال آنکه انقلاب امام(ره)، هنوز به پیروزی نرسیده بود.

شقاقی در قاهره به مدت پانزده سال از امام سخن می گفت و کتابهایی که درباره امام می نوشت، در سطح وسیع منتشر می شد.

از جمله کتاب الامام الخمینی، الحل الاسلامی البدیل که توسط انتشارات دارالاعتصام به چاپ رسید و در فوریه 1979 (بهمن 1357) منتشر شد و موجب زندانی شدن شقاقی در زندان قلعه قاهره گردید.

شقاقی تنها به گفتار اکتفا نکرد، بلکه با تبعیت از سیاست امام(ره) و انقلاب وی،  حرکت جهاد اسلامی را در داخل فلسطین تأسیس کرد تا رسالت امام و دیدگاه وی درباره ضرورت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهاد اسلامی بازتاب واقعی تأثیر اندیشه ها و افکار امام خمینی(ره) در فلسطین

جهاد اسلامی بازتاب واقعی تأثیر اندیشه ها و افکار امام خمینی(ره) در فلسطین