مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 05:552020-10-24اقتصادي

بهار در نرگس زارهای «خوسف»/ برداشت 12 میلیون شاخه گل از نرگس زارها


مدیرجهاد کشاورزی خوسف با یادآوری اینکه سال گذشته حدود 10 میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زارهای خوسف برداشت شد، گفت: امسال نیز حدود 12 میلیون شاخه گل از نرگس زارهای این شهرستان برداشت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خوسف، خراسان جنوبی رتبه پنجم تولید گل نرگس در کشور را دارد و خوسف هم در استان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

شهرستان خوسف به دیار نرگس زارها معروف است چراکه از قدیم الایام خاستگاه این گل بوده و همه روزه شاخه های گل زیادی توسط نرگس کاران این شهرستان روانه استان هایی مانند تهران، خراسان رضوی، سیستان وبلوچستان و سایر می شود.

سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه، اجرای روش های سنتی تولید و استفاده نکردن از کودهای شیمیایی سبب شده که گل نرگس این منطقه علاوه بر عطر و بوی منحصر به فرد و با کیفیت، ماندگاری بالایی نیز داشته باشد.

سید جواد رضوی مدیرجهاد کشاورزی خوسف در گفت وگو با خبرنگار فارس در خوسف، با اشاره به سطح زیر کشت گل نرگس در این شهرستان، اظهار داشت: سال گذشته سطح زیر کشت گل نرگس در شهرستان خوسف حدود 24 هکتار بوده و امسال هم همین مقدار زیر کشت گل نرگس رفته است.

خوسف رتبه نخست را در برداشت گل های خوش عطر نرگس دارد و کاشت گل نرگس یکی از ظرفیت های بی بدیل در این شهرستان کویری است   وی با بیان اینکه خوسف رتبه نخست را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهار در نرگس زارهای «خوسف»/ برداشت 12 میلیون شاخه گل از نرگس زارها

بهار در نرگس زارهای «خوسف»/ برداشت 12 میلیون شاخه گل از نرگس زارها