مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 04:402020-10-24فرهنگي

دلایل حقوقی اعطای مجوز شبکه نمایش خانگی به صداوسیما چیست؟


طبق اصول قانون اساسی و نظرات تفسیری شورای نگهبان، اعطای مجوز برای فیلم های خانگی، خارج از صلاحیت این وزارتخانه است.

- مریم مهاجری دکتری حقوق عمومی و پژوهشگر حقوق رسانه در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره دلایل حقوقی اعطای مجوز شبکه نمایش خانگی به صداوسیما گفت: تاکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فیلم­های خانگی را اعطا و بر آن نظارت می ­کرده است.

این در حالی است که طبق اصول قانون اساسی و نظرات تفسیری شورای نگهبان، اعطای مجوز برای فیلم های خانگی، خارج از صلاحیت این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: مستنبط از اصل (44)  و (175) قانون اساسی و نظرات تفسیری شورای نگهبان از این اصول، آن است که صدور مجوز هرگونه محتوای صوتی و تصویری منحصراً در حوزه اختیارات و صلاحیت­های سازمان صدا و سیما است.

مهاجری توضیح داد: اصل(44) قانون اساسی، چنین مقرر کرده است که نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه 3 بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه ریزی منظم و صحیح استوار است .

بخش دولتی شامل کلیه صنایع بزرگ ، صنایع مادر، بازرگانی خارجی، معادن بزرگ ، بانکداری، بیمه ، تأمین نیرو، سدها و شبکه های بزرگ آب رسانی، رادیو و تلویزیون ، پست و تلگراف و تلفن ، هواپیمایی، کشتیرانی، راه و راه آهن و مانند این هاست که به صورت مالکیت عمومی و در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل حقوقی اعطای مجوز شبکه نمایش خانگی به صداوسیما چیست؟

دلایل حقوقی اعطای مجوز شبکه نمایش خانگی به صداوسیما چیست؟