مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 10:052020-10-23فرهنگي

چرا پرچم آذربایجان روی پل خدا آفرین بالا رفت؟


از یک سو، فیلم سرباز با ادای احترام اعلام می کند «جناب رییس جمهو اراضی پل خدا آفرین از اشغال آزاد شد و در حال حاضر پرچم آذربایجان در حال اهتزار است» اما از سوی دیگر حرف و حدیث ها به واسطه نداشتن اطلاعات دقیق از موقیعت پل تاریخی خداآفرین به اشتباه زبان به زبان می چرخند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، پل تاریخی خداآفرین که در قرن یازده میلادی روی رود ارس در مرز فعلی ایران و آذربایجان احداث شد، در داخل محدوده استان جبرییل در آن سوی مرز و در چند کیلومتری روستای ساری جالو (تکاب) از توابع بخش منجوان در این سوی مرز در ایران قرار گرفته است.

پلی در دو بخش کوچک و بزرگ که پل بزرگ به شماره 1858 (متعلق به قرون اولیه اسلامی ) و پل کوچک به شماره ی 1859 (متعلق به صفوی ها) پنجم اسفند 1376 به شماره‌ی 1858 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

با انتشار فیلمِ سرباز آذربایجانی از اهتزاز پرچم این کشور، برخی نقل قول‌ها از وجود این اثر تاریخی به طور کامل در کشورمان حرف می‌زنند و با ابراز حساسیت درباره تمامیت ارضی کشورمان، از یک اتفاق ناگوار سخن می گویند، در حالی که به نظر می‌رسد کمتر کسی می‌داند، پل تاریخی خداآفرین از دو پل مستقل تشکیل شده‌ که قسمت‌هایی از یکی از این پل‌ها شکسته و نیمی از آن باقی‌ مانده‌ است و پل دیگر کاملاً سالم است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پرچم آذربایجان روی پل خدا آفرین بالا رفت؟

چرا پرچم آذربایجان روی پل خدا آفرین بالا رفت؟