مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 14:552020-10-22اقتصادي

آغاز برداشت میوه «به» از باغ های آذربایجان غربی


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت محصول به از باغ های استان خبر داد.

- عزیز امانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: سطح باغات محصول به استان، 13 هکتار بارور و حدود 81 هکتار نهال غیر بارور است و پیش بینی می شود امسال در مجموع 932 تن محصول به از باغات استان برداشت شود.

وی افزود:  این محصول در استان به صورت تک درخت، باغ های کوچک و بین درخت های باغ های اصلی و به صورت حاشیه کاری در اکثر مناطق استان تولید می شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: تولیدکننده عمده این محصول در استان شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب هستند و به طور عمده ارقام اصفهان و سفید ارومیه در باغات استان کشت می شود.

امانی، زمان برداشت به در استان را اوایل مهرماه اعلام کرد و گفت: از لحاظ متوسط عملکرد، به طور کلی در هر هکتار 11 هزار و 500 کیلوگرم محصول برداشت می شود.

این مقام مسوول یادآور شد: طی سال های اخیر با ورود رقم جدید به، به نام ویدوجا که متحمل به آتشک است شاهد افزایش روز افزون کمیت و کیفیت این محصول در استان هستیم.

امانی بیان کرد: با توجه به مسائل اقتصادی و بازده سریع این محصول، به طور متوسط از سال چهارم عمر درخت، باردهی اقتصادی شروع می شود و در صورتی که ارقام اصلاح شده با عملکرد بالای تولید کاشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت میوه «به» از باغ های آذربایجان غربی

آغاز برداشت میوه «به» از باغ های آذربایجان غربی