مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 08:402020-10-22پزشكي

بیماران سرطانی در صف انتظار جراحی قرار دارند


پزشک متخصص با تأکید بر اینکه بیماران سرطانی در صف انتظار جراحی قرار دارند، تصریح کرد: وقتی تمام ظرفیت ها به کرونا اختصاص پیدا می کند، زمان طلایی بر درمان برخی از سرطان ها را از دست می دهیم لذا این وضعیت باید مدیریت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، حسین گندم کار در برنامه طبیب با اشاره به اینکه درمان سرطانی ها تحت الشعاع بحران اختصاص پیدا می کند، این طرف مشکل پیدا می کنیم لذا این وضعیت باید مدیریت شود.

  وی در خصوص اینکه چه فاکتورهایی باعث ایجاد سرطان می شود، توضیح داد: یکی فاکتورهای محیطی است و دیگر فاکتورهای سرشتی، اینکه تغذیه چه اثری دارد باید گفت بزرگترین مطالعات در مورد لبنیات بود که چقدر بر سرطان اثر دارد و خوب این همراهی دیده شد، یا در مورد گوشت قرمز؛ بنابراین باید همیشه در رژیم غذایی اعتدال داشته باشیم، یک سری چیزهای دیگر هم مثل نیترات و نیترید هستند که عموما در شور و ترشی و گوشت های فراوری شده مثل سوسیس و کالباس وجود دارند، لذا مصرف آنها نباید عادت شده و زیاده روی داشته باشیم.

گندم کار افزود: مسأله بعدی تأثیر نور خورشید در بروز سرطان هاست، خیلی از عزیزانی که در محیط های روباز هستند و تجمع رنگدانه ها یا تکثیر سلولی در پوست شان یا در مخاطات آنها به وجود آمده است، باعث سرطان می شود، لذا اگر زیر نور هستید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماران سرطانی در صف انتظار جراحی قرار دارند

بیماران سرطانی در صف انتظار جراحی قرار دارند