مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 06:152020-10-22اقتصادي

تولید 6 هزار تنی عسل در کلنی های مدرن مازندران


مدیر طیور جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 6 هزار و 365 تن با متوسط عملکرد 9.

4 کیلوگرم عسل در کلنی های مدرن استان مازندران تولید شد.

- محمدعلی یدالهی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری درباره تولید عسل در استان مازندران اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران دارای سه منطقه پایین دست، میان بند و بالادست است و گیاهان خوبی در این مناطق برای تولید عسل وجود دارد، صنعت زنبورداری و تولید عسل و سایر فرآورده های جانبی به عنوان یک صنعت اشتغالزا و سودآور قابل توجه و سرمایه گذاری است.

  وی ادامه داد: مازندران با توجه به شرایط خوب تولید عسل توانسته از لحاظ تعداد زنبوردار رتبه سوم و تعداد کلنی و تولید عسل رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص دهد.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: سال گذشته 62 هزار و 506 فروند ملکه زنبور عسل در استان مازندران تولید شد که 18 هزار و 850 فروند به صورت خود مصرفی برای زنبورداران و 43 هزار و 650 فروند برای سایر زنبورداران مورد استفاده قرار گرفت.

یدالهی عدم تامین شکر را از مشکلات مهم زنبورداران در استان اعلام کرد و گفت: مدیریت توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی و اداره کل صمت اقداماتی برای تامین شکر زنبورداران انجام دادند و مردادماه امسال 565 هزار کیلوگرم و شهریورماه 433 هزار کیلوگرم شکر برای زنبورداران استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 6 هزار تنی عسل در کلنی های مدرن مازندران

تولید 6 هزار تنی عسل در کلنی های مدرن مازندران