مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 05:252020-10-22اقتصادي

اشتغال 3هزار نفر در بزرگترین بازار تخمه های آجیلی کشور


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی گفت: بازار بورس تخمه های آجیلی با 300 غرفه و 100 واحد فرآوری و با اشتغالزایی به 3 هزار نفر به صورت مستقیم در شهرستان خوی فعال است.

- امینی در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در خوی بیش از 38 هزار هکتار اراضی زیر کشت دانه های آجیلی کدو و آفتابگردان رفته است.

وی تصریح کرد: از این تعداد 15 هزار هکتار زیر کشت تخمه آفتابگردان و 13 هزار هکتار زیر کشت تخمه کدوی آجیلی رفته است که پیش بینی می شود امسال نزدیک به 38 هزار تن تخمه آجیلی برداشت شود.

مدیر جهاد دکشاورزی خوی افزود: ارقام دانه های آفتابگردان کشت شده در استان به ویژه شهرستان خوی قلمی، دورسفید، شمشیری و پسته ای و اقلام کدو مشهدی، گوشتی، همدانی و قلمی و سایر ارقام محلی است.

امینی ادامه داد: همزمان با برداشت محصول، بازار دانه های روغنی آجیلی آفتابگردان در خوی داغ و چرخ کارگاه های فرآوری هم شتاب می گیرد.

وی یادآور شد: بازار تخمه های آجیلی با 300 غرفه و 100 واحد فرآوری و با اشتغالزایی به 3 هزار نفر به صورت مستقیم در شهرستان خوی فعال است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوی اظهار داشت: هر سال در هنگام برداشت، قیمت محصول و بازگشت سرمایه تنها دغدغه کشاورزان و خانواده های آنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 3هزار نفر در بزرگترین بازار تخمه های آجیلی کشور

اشتغال 3هزار نفر در بزرگترین بازار تخمه های آجیلی کشور