مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 04:452020-10-22دانش

تاثیر ویروس کووید-19 بر صدای افراد


عضو هیات علمی گروه زبان شناسی دانشگاه الزهرا به همراه همکارانش با انتشار مقاله ای در نشریه Journal of voice به بررسی تاثیر ویروس کووید-19 بر صدای افراد پرداخت.

- عضو هیات علمی گروه زبان شناسی دانشگاه الزهرا به همراه همکارانش با انتشار مقاله ای در نشریه Journal of voice به بررسی تاثیر ویروس کووید-19 بر صدای افراد پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عضو هیات علمی گروه زبان شناسی دانشگاه الزهرا به همراه همکارانش با انتشار مقاله ای با عنوان Voice quality evaluation in Patients with COVID-19: An acoustic analysis در نشریه (Journal of voice (top10% با رتبه Q1 به بررسی تاثیر ویروس کووید-19 بر صدای افراد پرداختند.

به گفته ماندانا نوربخش؛ عضو هیات علمی گروه زبان شناسی دانشگاه الزهرا و نویسنده مسئول این مقاله: بیماری کووید 19 مهمترین چالش جهان کنونی است.

این بیماری که تاکنون باعث مرگ بیش از یک میلیون نفر در جهان شده است عمدتا به عنوان یک بیماری تنفسی شناخته می شود که در بسیاری موارد باعث درگیری ششها و سایر اندامهای تنفسی می شود.

تجربه نشان داده است که درگیری اندام های تنفسی معمولا روی صدای افراد تاثیر می گذارد و این تاثیر از طریق امواج صوتی حاصل از گفتار قابل بررسی است.

در این مقاله که حاصل فعالیت پژوهشی گروهی از محققان دانشگاه الزهرا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله اعظم، دانشگاه جندی شاپور اهواز و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر ویروس کووید-19 بر صدای افراد

تاثیر ویروس کووید-19 بر صدای افراد