مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 20:452020-10-21سياسي

اوقاف امانت دار خوبی برای واقفان بوده است


نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه نیات واقفین باید مطابق با همان چیزی که واقف در نظر داشته هزینه شود، گفت: اوقاف در زنجان امانت داری خوبی در این زمینه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، آیت الله شیخ علی خاتمی در همایش یاوران وقف اظهار کرد: موضوع وقف در دیگر ادیان الهی نیز وجود داشته و باقیات صالحاتی که در مباحث دینی مطرح شده، مصداق همین وقف است.

وی با نادرست خواندن دست اندازی به موقوفات ابراز کرد: در دو برهه زمان موقوفات مورد تصرف قرار گرفتند که یکی مربوط به دوران نادرشاه و دیگری زمان حکومت پهلوی و رضاشاه بود و در  آن زمان هر ملکی را که دوست داشتند بر آن مالکیت می کردند و همین امر موجب سلب اعتماد مردم شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به احیای موقوفات تأکید کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از موقوفات احیا شده و در حال حاضر سازمان اوقاف و امور خیریه زیر نظر رهبری فعالیت دارد به همین علت گام های بسیاری برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از موقوفات که اکثرا هم باغ بوده، از بین رفته و احیای آن نیاز به سرمایه گذاری دارد، تصریح کرد: هجوم به موقوفات پیش از انقلاب امکان بهره مندی نسل های بعدی از ثمرات این باقیات صالحات را سلب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوقاف امانت دار خوبی برای واقفان بوده است

اوقاف امانت دار خوبی برای واقفان بوده است