مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 20:152020-10-21بين الملل

درخواست کمک ارمنستان از ترکیه برای برقراری آتش بس


رییس جمهوری ارمنستان پس از دیدار و گفتگو با دبیرکل ناتو از ترکیه خواست تا در معضل قره باغ، یک طرف جنگ نباشد و برای رسیدن به آتش بس همکاری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آرمن سرکیسیان، رییس جمهوری ارمنستان پس از دیدار با ینس استولتبرگ، دبیرکل ناتو گفت: اگر یک کشور – عضو ناتو مثل ترکیه طرف جنگ نباشد و برای رسیده به آتش‌بس کمک کند در این صورت ما واقعا به آتش‌بس دست خواهیم یافت و سپس می‌توانیم در فرمت گروه مینسک پشت میز مذاکره بنشینیم و راه حل صلح‌آمیز برای این جنگ پیدا کنیم .

قبل از این شارل میشل، رییس شورای اروپایی در جریان دیدار با رییس جمهوری ارمنستان به اهمیت رعایت سیستم آتش‌بس در قره‌باغ تاکید کرد.

در 27 سپتامبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند.

دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ 10 اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند که پس از مذاکرات 10 ساعته با اعلام آتش‌بس موافقت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست کمک ارمنستان از ترکیه برای برقراری آتش بس

درخواست کمک ارمنستان از ترکیه برای برقراری آتش بس