مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 19:352020-10-21بين الملل

آنکارا: در صورت تقاضای جمهوری آذربایجان، به این کشور نیروی نظامی اعزام می کنیم


معاون ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از گروه میانجی مینسک در زمینه رفع تنش بین باکو وایروان، از آمادگی کشورش برای حمایت های نظامی و اعزام نیرو به جمهوری آذربایجان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد دولت ترکیه چهارشنبه شب از آمادگی کشورش برای اعزام نیرو به جمهوری آذربایجان در صورت درخواست این کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز فوات اوکتای معاون ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه  با شبکه خبری سی ان ان گفت که جمهوری آذربایجان تا این لحظه درخواست کمک نکرده است.

وی در ادامه افزود که در صورت تقاضای جمهوری آذربایجان، ترکیه به این کشور نیرو اعزام کرده و کمک های نظامی ارایه می دهد.

 اوکتای در این گفت وگو از گروه میانجی مینسک   متشکل از فرانسه، روسیه و آمریکا   انتقاد کرد و گفت که این گروه سعی دارد با حمایت های سیاسی، نظامی از ارمنستان این تنش را لاینحل نگه دارد.

نخست وزیر ارمنستان نیز بعد از ظهر چهارشنبه بکارگیری راه حل دیپلماتیک برای حل بحران قره باغ کوهستانی را رد کرد و خواستار حضور داوطلبانه شهروندان کشورش در نبرد با جمهوری آذربایجان شد.

نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در یک پیام ویدیویی در فیسبوک گفت: هر آنچه از نظر دیپلماتیک برای ارمنستان قابل قبول است برای آذربایجان قابل قبول نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنکارا: در صورت تقاضای جمهوری آذربایجان، به این کشور نیروی نظامی اعزام می کنیم

آنکارا: در صورت تقاضای جمهوری آذربایجان، به این کشور نیروی نظامی اعزام می کنیم