مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 13:352020-10-21دانش

ابداع پنجره های هوشمندی که به سلول های خورشیدی تبدیل می شوند


پنجره ها راهی مناسب برای ورود نور به خانه ها هستند اما در ماه های تابستان که هوا بسیار گرم است این نور ناخواسته وارد می شود و این موضوع باعث می شود بسیاری از افراد بی وقفه از دستگاه تهویه هوا استفاده کنند.

- پنجره ها راهی مناسب برای ورود نور به خانه ها هستند اما در ماه های تابستان که هوا بسیار گرم است این نور ناخواسته وارد می شود و این موضوع باعث می شود بسیاری از افراد بی وقفه از دستگاه تهویه هوا استفاده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، اکنون محققان آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر(NREL) آمریکا پنجره هایی را ایجاد کرده اند که با گرم شدن در برابر نور خورشید، می تواند به طور خودکار تغییر رنگ دهد تا ساختمان ها را خنک نگه دارد و علاوه بر این، آنها همچنین می توانند به پنل های خورشیدی تبدیل شوند.

مدتهاست که شیشه های تغییر دهنده رنگ وجود دارد و از آنها معمولاً به عنوان لنزهای انتقالی برای عینک هایی که به طور خودکار در زیر نور ملایم رنگ می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

اما اخیرا محققان تحولاتی را در آنها ایجاد کرده اند و در همین زمان نیز سلول های خورشیدی شفاف(یا نیمه شفاف) از کارآیی بیشتری برخوردار شده اند تا جایی که می توانند در پنجره ها جای بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع پنجره های هوشمندی که به سلول های خورشیدی تبدیل می شوند

ابداع پنجره های هوشمندی که به سلول های خورشیدی تبدیل می شوند