مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 13:002020-10-21اقتصادي

بورس عامل تورم نیست


یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که بورس عامل تورم نیست، گفت: یکی از راهکارهای خروج از رکود تورمی برای دولت ها بازار سرمایه است.

- ، محسن عباسی با بیان این که در یکی از حساس‌ترین دوره‌های تاریخی در نظام بانکی قرار داریم، گفت: هم‌زمان با رشد نجومی و حبابی قیمت در بازارهای موازی بورس، مبالغ نجومی حاصل از رشد قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو هم اینک به دنبال بازاری برای رسوب پول می‌گردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش نرخ سود بانکی افزود: بر این اساس پول‌های بزرگی که در صورت رسوب در سیستم بانکی باعث ایجاد رکود گسترده و فراگیر در کشور برای یک دوره‌ی 4 تا 5 ساله خواهد شد و برای دولت بعدی و بانک مرکزی می‌تواند مشکلات بزرگی را پدید خواهد آورد.

وی ادامه داد: پرداخت سود 20 درصد و بالاتر به سپرده‌های بانکی موجب فربه‌تر شدن نقدینگی در کشور و کاهش میل سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل در کشور خواهد شد و تولید و اقتصاد کشور را به رکودی چند ساله فروخواهد برد و موجب بیکاری گسترده و بی‌سابقه‌ای در کشور خواهد شد که تا کنون نظیرش را نیز نداشته ایم.

ضمن این که سود سپرده از مالیات هم معاف است و بنابراین عایدی دولت هم از این بخش(در مقایسه با گردش نقدینگی در بورس و مالیات خرید و فروش سهام که به دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس عامل تورم نیست

بورس عامل تورم نیست