مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 07:302020-10-21اقتصادي

اولویت بندی کودهای یارانه ای پس از گرانی 5 برابری/نهاده کشاورز تامین می شود؟


مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، از اولویت توزیع کودهای یارانه ای برای محصولات اساسی به ویژه گندم خبر داد که پس از افزایش 5 برابری قیمت در هفته های اخیر صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، پس از افزایش بیش از 5 برابری قیمت کود شیمیایی که با مصوبه دولت و پس از حذف ارز دولتی این نهاد ه صورت گرفت، مسئولان نوشت، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزیدر نشست مشترک با بنیاد ملی گندم کاران گفته است: از این به بعد اولویت شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی در توزتع کود شیمیایی ابتدا محصولات اساسی خواهد بود.

محصولات اساسی به آنهایی گفته می شود که برای تامین امنیت غذایی کشور بسیار مهم است و تمام دولت ها ابتدا تلاش می کنند که این محصولات در داخل کشور تولید شود از  جمله آنها گندم، دانه های روغنی برنج و ذرت و.

است.

طی دو ماه پیش دولت ارز دولتی واردات کودهای شیمیایی را حذف کرد و مصوبه جدید قیمت ها را ابلاغ کرد که در آن قیمت ها بیش از 5 برابر شده است، این مصوبه جدید باعث شد قیمت کودهای فسفره و پتاسه در بازار به بیش از 500 هزار تومان برسد که کشاورزان می گویند توان خرید کودگران راندارند.

معمولا برای هر هکتار زمین زراعی بسته به نوع محصول و خاک زراعی که دارد بیش از 5 کیسه از این نوع کود لازم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت بندی کودهای یارانه ای پس از گرانی 5 برابری/نهاده کشاورز تامین می شود؟

اولویت بندی کودهای یارانه ای پس از گرانی 5 برابری/نهاده کشاورز تامین می شود؟