مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 07:002020-10-21اقتصادي

تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه و مجموعه مبتنی بر فرهنگ


کارخانه سیمان ری 25 سال است که تعطیل شده و سندش هم به نام دولت است و ما مجوز ساخت موزه در این کارخانه را از دولت گرفته ایم البته صرفا موزه نیست بلکه یک مجموعه اقتصادی مبتنی بر فرهنگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیروز حناچی در جلسه مجازی که با صاحبان صنایع سیمان برگزار شد، درباره پروژه بازآفرینی کارخانه سیمان ری گفت: موضوعی که درباره آن صحبت می کنیم یکی از موضوعاتی است که در دنیا هم بسیار طرفدار دارد و منشاء تحول شده است.

صنعت که روزگاری علت توسعه شهرها بوده است امروز به دلایل مختلف از جمله مسائل زیست محیطی امکان حضور در محدوده شهر را ندارد و کارخانه هایی مثل کارخانه سیمان دیگر امکان حضور در محدوده شهری را ندارند ، این مساله فرصتی برای شهرها فراهم کرده است تا از کارخانه های متروکه به جا مانده ، به نفع شهر و شهروندان استفاده شود.

به گفته حناچی، روند بازآفرینی کارخانه های متروک در داخل شهرها هم اکنون یک روند جهانی است و سازمانی به نام سازمان بین المللی حفاظت و مستند نگاری میراث معماری و شهری مدرن (TICCAH) آن را دنبال می کند و ایران هم عضو این سازمان است.

او افزود: البته این جریان خیلی پیشتر در ایران راه افتاده است و بر همین مبنا کارخانه نساجی کرمان نیز تبدیل به کتابخانه شد، کارخانه اقبال یزد به پارک علم و فناوری، کشتارگاه تهران به فرهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه و مجموعه مبتنی بر فرهنگ

تبدیل کارخانه سیمان ری به موزه و مجموعه مبتنی بر فرهنگ