مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 06:452020-10-21پزشكي

دورریز مواد غذایی را با تقویت بخش کشاورزی باید به حداقل برسانیم


مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از گرسنگی در دنیا باید با تقویت زیرساخت های بخش کشاورزی دورریزهای غذایی را باید به حداقل برسانیم.

-  شهریار مستوفی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به هفته جهانی غذا، اظهار داشت: 16 اکتبر مقارن با 25 مهرماه سالروز جهانی غذا است و این روز را در ایران به مدت یک هفته گرامی می داریم.

وی در خصوص شعار امسال روز جهانی غذا ، گفت: رشد، تغذیه، پایداری رفتا ما آینده ما را می سازد به عنوان محور جهانی و موضوع آغاز پویش رژیم غذایی سالم با هدف افزایش ایمنی در برابر بیماری کرونا به عنوان محور ملی در نظر گرفته شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بخش بزرگی از فعالیت های دنیا امروز صرف تولید فرآوری تهیه مواد غذایی می شود، در حقیقت یک موضوع راهبردی است که عوامل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فناوری، بین المللی و اکوسیستم بر غذا تاثیرگذار است.

وی تامین سلامت مواد غذایی را یک شرط لازم برای تامین سلامت جامعه و یکی از مهمترین شاخص های توسعه دانست و گفت: امنیت غذای یعنی دسترسی همه مردم در تمام اوقات به یک غذای کافی، سالم و مغذی برای داشتن یک زندگی سالم که هر کدام از این مولفه ها (کافی، سالم و مغذی) اگر تهدید شود یعنی امن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دورریز مواد غذایی را با تقویت بخش کشاورزی باید به حداقل برسانیم

دورریز مواد غذایی را با تقویت بخش کشاورزی باید به حداقل برسانیم