مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 05:402020-10-21پزشكي

کرونا درمان دارد اما سقوط جمعیتی نه!


کارشناس جمعیت و باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به اهمیت میزان باروری در کشور مطرح کرد: مشکلاتی مانند همه گیری کرونا و سایر بیماری ها در نهایت راه حل پیدا می کنند اما سقوط جمعیتی هیچ راه حلی ندارد و عوارض آن نیز جبران ناپذیر است.

- در پی ادامه روند کاهش باروری در کشور و به ویژه همدان مطرح شد؛ کرونا درمان دارد اما سقوط جمعیتی نه! ایسنا/همدان کارشناس جمعیت و باروری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان با اشاره به اهمیت میزان باروری در کشور مطرح کرد: مشکلاتی مانند همه گیری کرونا و سایر بیماری ها در نهایت راه حل پیدا می کنند اما سقوط جمعیتی هیچ راه حلی ندارد و عوارض آن نیز جبران ناپذیر است.

مریم بگلری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه با توجه به اینکه متغیرهای جمعیتی همانند باروری و مرگ ومیر طی چند دهه گذشته دستخوش تغییراتی شده است، بیان کرد: نرخ باروری در حد جانشینی شاخص مهمی است که بیانگر داشتن متوسط دو فرزند برای هر زوج است که تا سن ازدواج و فرزندآوری زنده باشند بدان معنا که هر خانم در طول دوران باروری خود حداقل دو فرزند به دنیا بیاورد؛ به عبارتی لازم است هر 10 زن 21 فرزند به دنیا بیاورند و در حال حاضر ایران ششمین کشور جهان است که به سرعت به سوی سالمندی پیش می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا درمان دارد اما سقوط جمعیتی نه!

کرونا درمان دارد اما سقوط جمعیتی نه!