مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 04:202020-10-21ورزشي

شایع ترین آسیب دیدگی های ورزشی کدامند؟


به گفته مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه شایع ترین آسیب دیدگی ها بین ورزشکاران از ناحیه زانو، مچ پا و شانه است.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه شایع ترین آسیب دیدگی ها بین ورزشکاران از ناحیه زانو، مچ پا و شانه است.

زینب خادمی به مناسبت هفته تربیت بدنی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه معمولا در هر ورزشی احتمال آسیب دیدگی ورزشکاران وجود دارد، اظهار کرد: در بین رشته های ورزشی فوتبال، کشتی، تکواندو و کاراته بیشترین آمار آسیب دیدگی های ورزشی را در کرمانشاه به خود اختصاص داده اند.

مسئول کمیته خدمات درمانی هیات پزشکی ورزشی استان شایع ترین آسیب دیدگی های ورزشی را هم مربوط به زانو، مچ پا و شانه دانست و اضافه کرد: حدود 70 درصد از آسیب دیدگی های ورزشکاران معمولا در حد کشیدگی عضلات است که با استراحت کافی، استفاده از کیسه یخ، فشار دادن و بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده به راحتی درمان می شوند.

وی افزود: حدود 30 درصد از آسیب دیدگی ها هم درحدی هستند که نیاز به خدمات درمانی دارند و از این میزان 10 درصد به عمل جراحی ختم می شود.

خادمی در ادامه مهمترین علت وقوع آسیب دیدگی ها بین ورزشکاران را عدم گرم کردن و سرد کردن قبل و بعد از تمرینات دانست و گفت: قبل از شروع هر تمرین ورز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین آسیب دیدگی های ورزشی کدامند؟

شایع ترین آسیب دیدگی های ورزشی کدامند؟