مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 18:002020-10-20بين الملل

ظریف: امنیت و ثبات خریدنی نیست


«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در سخنرانی خود در نشست مجازی سازمان ملل درباره امنیت خلیج فارس گفت که ایران هیچ قصدی برای ایجاد مسابقه تسلیحاتی در منطقه ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا.

این نشست به ابتکار روسیه که رییس دوره‌ای شورای امنیت است و در سطح وزیران خارجه روز سه‌شنبه برگزار شد و محمد جواد ظریف هم به عنوان یکی از کشور‌های عضو حاشیه خلیج فارس سخنرانی کرد.

ظریف به ابتکار صلح هرمز که سال گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد توسط رییس جمهوری ایران مطرح شد، اشاره کرد و ایالات متحده را بزرگترین ارسال کننده سلاح نظامی به منطقه دانست.

وزیر امور خارجه ایران ابتکار صلح هرمز (امید) را به معنای اطمینان یافتن هر کشور در منطقه از صلح، ثبات و رفاه در همسایگی ما است، ادامه داد: امید بر اساس تعهد همه دولت‌ها برای ارتقای درک متقابل، روابط مسالمت‌آمیز و دوستانه و همکاری همه کشور‌ها و مردم در منطقه خلیج فارس بنا شده است.

ظریف تاکید کرد: این ابتکار متکی به مسئولیت هر کشور در منطقه برای تضمین صلح، ثبات و رفاه همسایگان و انتفاع همگان از آن است.

تجویز‌های غلطی، چون خرید امنیت از دیگران، بدست آوردن امنیت در ازای ناامنی همسایگان و کسب هژمونی منطقه‌ای مسبب عواقب ناگواری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف: امنیت و ثبات خریدنی نیست

ظریف: امنیت و ثبات خریدنی نیست