مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 16:552020-10-20سياسي

اولین موقوفه جهانی شده متعلق به آذربایجان شرقی است


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی یکی از موقوفه خیزترین مناطق کشور است، گفت: افتخار ما این است که اولین موقوفه سطح جهانی شده در سال 703 توسط خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی انجام گرفته و متعلق به آذربایجان شرقی است.

- حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در مراسم تجلیل از خیران و فعالان حوزه وقف و آستان مقدس امام زادگان به مناسبت هفته وقف، اظهار کرد: خواجه فضل الله هم چنین آثار فکری و اندیشه های مختلف کلامی، فلسفی، طبی و .

را نیز برای نسل های مختلف از خود برجا گذاشته است؛ به جهت جایگاه والای این بزرگوار در عرصه دانش و وقف در روزهای آتی شاهد برگزاری اولین کنگره نکوداشت خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی خواهیم بود تا هم یادکردی از اندیشه های پویا و مانای او باشد و هم در راستای احیای موقوفات وی در عرصه خدمت به علم، اخلاق، فقرا و مساکین و .

اقدام کنیم و این بزرگی ها ادامه داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی ادامه داد: در سال گذشته نیز مرحوم کریم مردانی آذر با احداث و وقف بیمارستان 640 تخت خوابی در منطقه خاوران که اکنون در حال تکمیل است، یکی از بزرگترین موقوفات بعد از انقلاب اسلامی را رقم زده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: سنت دیرپای نبوی، علوی و خاتمی یک سنت ماندگاری است که به تعبیر وزیر فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین موقوفه جهانی شده متعلق به آذربایجان شرقی است

اولین موقوفه جهانی شده متعلق به آذربایجان شرقی است