مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 16:302020-10-20اقتصادي

رانت، نتیجه قیمت گذاری دستوری/ سرکوب قیمت فولاد عامل تضییع حقوق سهامداران


تصمیم اخیر در مورد فرآیند قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا، نتیجه ای جز توزیع رانت و تضییع حقوق پنجاه میلیون سهامداران نخواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، تعداد 16559 نفر از مخاطبان سامانه فارس من با ثبت موضوع دست از قیمت گذاری دستوری فولاد بردارید خواستار پاسخ مسئولان مربوطه شدند.

در این زمینه حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، گفت: برخی از تصمیمات احتمالی آینده در مورد قیمت گذاری و تعیین سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا حاکی از تکرار اقدامات اشتباه سال 97 و دخالت در فرآیند ذاتی اقتصاد است.

وی ادامه داد: بر اساس تجربه قبلی این اقدام هیچ نتیجه مفیدی در بر نخواهد داشت و تنها به توزیع رانت در میان عده ای خاصی منجر می شود.

رییس سازمان بورس و اورا ق بهادار به رسانه بازار سرمایه گفت: با توجه به تاثیر قابل توجه سهام شرکت های فولادی در بازار سهام این اقدام تضییع حقوق 50 میلیون سهامدار به شمار می رود و علاوه بر کاهش درآمد شرکت ها که سود آن متعلق به سهامداران حقیقی، حقوقی و سهامداران سهام عدالت است، روند کلی بازار را نیز دستخوش تغییرات نامطلوب می کند.

رییس سازمان بورس ادامه داد: متاسفانه در سال 97 هم اقدامی مشابه انجام گرفت و در نتیجه تا برداشته شدن سقف رقابت در بورس کالا با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانت، نتیجه قیمت گذاری دستوری/ سرکوب قیمت فولاد عامل تضییع حقوق سهامداران

رانت، نتیجه قیمت گذاری دستوری/ سرکوب قیمت فولاد عامل تضییع حقوق سهامداران