مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 15:552020-10-20اقتصادي

کشت و پرورش چای ترش در لرستان


کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: استان به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی، محل و رویشگاه طبیعی تعداد زیادی از گیاهان دارویی است.

- ایسنا/لرستان کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: استان به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی، محل و رویشگاه طبیعی تعداد زیادی از گیاهان دارویی است.

قنبرپوری امروز 29 مهرماه اظهار کرد: کشت و تولید این گیاه با توجه به تنوع اقلیمی، نیروی کار، بستر تولید و بازار داخلی و خارجی می تواند بستر مناسبی جهت تولید و اشتغال فراهم کنند.

وی تصریح کرد: چای ترش از خانواده مالواسه، گیاهی است یک ساله یا چندساله و می تواند به صورت درختچه ای و در حدود 2/5-2 متر ارتفاع رشد داشته باشد.

کارشناس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان خاطرنشان کرد: این گیاه در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه به گل می رود و کاسبرگ ها در طول پاییز آماده و قابل برداشت هستند.

قنبرپوری ادامه داد: کاسبرگ های گوشتی مانند که محتوی 34-22 دانه در هر کپسول است، احاطه شده اند.

وی اضافه کرد: از خواص دارویی این گیاه که خاصیت خنک کننده قوی برای بدن دارد، کاهش دهنده فشارخون، رقیق و تصفیه کننده خون، کنترل کننده کلسترول خون، اختلالات کبدی، صفراوی و همچنین آرام بخش است و برعکس چای که باعث دفع آهن می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت و پرورش چای ترش در لرستان

کشت و پرورش چای ترش در لرستان