مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 15:452020-10-20اقتصادي

غنی سازی بذر گندم و جو با جلبک های دریایی


کارشناس گندم جهاد کشاورزی مازندران گفت: تمامی بذرهای گندم و جو از تولید داخل است که از کشاورزان طرف قرارداد خریداری می شود و تمامی این بذور ضدعفونی و با جلبک دریایی غنی سازی شده است.

- ایسنا/مازندران کارشناس گندم جهاد کشاورزی مازندران گفت: تمامی بذرهای گندم و جو از تولید داخل است که از کشاورزان طرف قرارداد خریداری می شود و تمامی این بذور ضدعفونی و با جلبک دریایی غنی سازی شده است.

احمد فدایی سطح کشت ابلاغی گندم کشور به مازندران را 53 هزار 864 هکتار اعلام کرد که با سطح ابلاغی 55 هزار هکتاری استان به شهرستان ها با 2 درصد افزایش همراه بوده است.

وی ادامه داد: امسال سطح زیرکشت جو ابلاغی در مازندران 31 هزار هکتار است که تغییری در سطح زیرکشت این محصول در استان نداشتیم.

کارشناس مسئول گندم جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه طرح PVS یا همان کشت ارقام مقایسه ای، PNT (تغذیه گندم) و PDT (تراکم کشت) از طرح های ابلاغی تحقیقاتی گندم به مازندران بوده است، افزود: پیش بینی می شود امسال 110 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

فدایی با اشاره به اینکه امسال گندم با قیمت تضمینی 4000 تومان از کشاورزان خریداری می شود، افزود: قیمت بذر گندم آبی 3900تومان و گندم دیم 3700تومان اعلام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غنی سازی بذر گندم و جو با جلبک های دریایی

غنی سازی بذر گندم و جو با جلبک های دریایی