مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 13:302020-10-20پزشكي

چرا نباید صورتمان را با آب داغ بشوییم؟


استفاده از آب داغ برای شستشوی صورت موجب گشادی رگ های خونی و صدمه دیدن بافت های ظریف می شود.

- به گفته متخصصان پوست، دوش گرفتن برای تمیز کردن بدن و شستن مو ها اقدام بسیار مناسبی است، اما ممکن است به پوست صورت آسیب برساند، به ویژه برای کسانی که عادت دارند به صورت روزانه صورت خود را با آب داغ بشویند.

شستن صورت با آب داغ باعث گشادی رگ ها می شود باشگاه خبرنگاران جوان نوشت ؛ دکتر راشل نظریان عضو گروه پوست شوایگر به مجله Marie Claire گفت: آب گرم و دمای بالا باعث گشاد دائمی شدن رگ ها و مویرگ ها خواهد شد که این امر موجب قرمزی پوست و بروز بیماری رزاسه می شود.

کارشناسان دیگر نیز در این مورد اتفاق نظر دارند و می گویند آب داغ می تواند با از بین بردن چربی های محافظ صورت، پوست آن را خشک کند وحتی باعث ایجاد چین و چروک بر روی پوست شود.

کی اسکات، متخصص مراقبت از پوست در مصاحبه با روزنامه انگلیسی دیلی میل گفت: دوش آب گرم می تواند باعث ایجاد و تشدید شبکه های مویرگی شکننده در گونه ها شود، در نتیجه شبکه های مویرگی غیرجذاب و قابل مشاهده ای ایجاد می کند و باعث بدتر شدن وضعیت پوست می شود.

با این حال یک خبر خوب وجود دارد و آن اینکه اگر هنوز دوست دارید صورت خود را در حمام بشویید، نباید زمان شستشوی آن بیش از 10 دقیقه طول بکشد و دمای آب باید به اندازه دمای آب استخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نباید صورتمان را با آب داغ بشوییم؟

چرا نباید صورتمان را با آب داغ بشوییم؟