مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 13:152020-10-20دانش

اختراع دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام در شاهرود


دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما توسط عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود اختراع شد و به ثبت رسید.

- مخترع دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود اظهار کرد: با اختراع این دستگاه ضدعفونی کننده، نگرانی از لمس دستگیره پله برقی، کاغذ، اسکناس و همچنین سطوح در دسترس مانند میز، صندلی، دستگیره ها و .

و انتقال میکروب از این طریق از بین رفته است.

فریبرز فروهنده ادامه داد: دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام با استفاده از فرابنفش و گرما توسط بنده و مسعود عرب عامری به ثبت رسیده و توسط پارک علم و فن آوری دانشگاه سمنان مورد داوری و تأیید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای کاربردهای مختلف به شکل های مختلف ساخته می شود، در خصوص نحوه عملکرد آن گفت: این دستگاه مولد گرمای کنترل شده و تابش فرابنفش UVc است که با استفاده از این دو روش، عقیم سازی میکروب ها انجام می شود و کاهش چشمگیر تعداد میکروب های موجود در دو نمونه شاهد و نمونه مورد تست در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مورد آزمایش و تأیید قرار گرفته است.

عضو هیأت علمی گروه مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به هدف از ثبت این اختراع و کاربرد آن بیان کرد: این دستگاه در موارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام در شاهرود

اختراع دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام در شاهرود