مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 12:102020-10-20اقتصادي

اصلاح قانون تعهد ارزی، هدیه ای بزرگ برای صادرکنندگان


رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش ملایر گفت: قانون تعهد ارزی برای صادر کنندگان به منظور حمایت از صادرات کشور باید اصلاح شود و گرنه صادراتی که برای آن 20 سال زحمت کشیدیم را از دست خواهیم داد.

- خبرگزاری فارس – همدان: 29 مهرماه به عنوان روز ملی صادرات در تقویم ایران شناخته می شود تا اهمیت این رویداد اقتصادی برای همگان بهتر روشن شود.

هرساله به این مناسبت مراسمی برگزار و از صادرکنندگان برتر تجلیل به عمل می آید، اما امسال کرونا این مراسم را نیز به محاق تعطیلی برد.

اما با این وجود بررسی وضعیت صادرات استان خالی از لطف نیست.

به گفته مرتضی نجفی مقدم، مدیرکل گمرک استان همدان در 6 ماهه نخست امسال 65 میلیون و 260 هزار و 293 دلار از استان همدان به 34 کشور صادر شده است که مهمترین این کالاها انواع کشمش، موتور کولر آبی، فروسیلیس، شیر خشک صنعتی، شور و ترشیجات و.

بوده که به کشورهایی چون عراق، پاکستان، چین، روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی و افغانستان صادر شده است؛ این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی 19 درصد رشد داشته است.

بر اساس اعلام مدیرکل گمرک استان میزان واردات به استان نیز 8 میلیون دلار بوده که مهمترین این کالاها نخ پلی استر، بذر سیب زمینی انواع قطعات خودرو، ماشین آلات و ملحقات خط تولید بوده که از 12 کشور مانند آلمان، گرجستان،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح قانون تعهد ارزی، هدیه ای بزرگ برای صادرکنندگان

اصلاح قانون تعهد ارزی، هدیه ای بزرگ برای صادرکنندگان