مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:502020-10-20اقتصادي

آغاز عملیات مرمت دروازه تاریخی بازار شارستان میبد


شهردار میبد از آغاز عملیات دروازه تاریخی راسته بازار شارستان این شهر در راستای ایجاد تفکر بهسازی و باز زنده سازی شهری و احترام به ارزش های نهفته در بافت های تاریخی و ارزشمند خبر داد.

- علیرضا نقوی با تاکید بر اهتمام بیشتر به حفظ هویت فرهنگی و تاریخی کهن شهر میبد، گفت: در راستای ایجاد تفکر به سازی و باز زنده سازی شهری به همراه استفاده از الگوها و روش های مناسب و احترام به ارزش های نهفته در بافت های تاریخی و ارزشمند، مرمت دروازه راسته بازار در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص اهمیت و ضرورت حفاظت و مرمت دروازده های کهن شهر میبد اظهار کرد: شارستان میبد دارای چهار دروازه ورودی شامل دروازه غربی(کثنوا)، دروازه شرقی (کوچک)، دروازه شمالی(سیدقنبر) و دروازه جنوبی (دروازه بازار قدیم) است که البته دروازه جنوبی، مهمترین دروازه این شارستان محسوب می شود.

وی ضمن ابراز ناراحتی از تخریب این دروازه طی سالیان گذشته، افزود: دروازه جنوبی، کنار جاده قدیمی ری به کرمان و روی تراس طبیعی رسی بارجین بیده واقع شده بود ولی متاسفانه طی سالیان گذشته تخریب و آسیب جدی دید به طوری که تنها یک لنگه برج به صورت نیمه باقی مانده و به جای برج دیگر در چند سال اخیر، حمام عمومی جدیدی ساخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات مرمت دروازه تاریخی بازار شارستان میبد

آغاز عملیات مرمت دروازه تاریخی بازار شارستان میبد