مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:202020-10-20پزشكي

تنها تفاوت انسولین ایرانی و خارجی/ مقصر کمبود «انسولین» کیست؟


کارشناسان معتقدند با وجود تحریم ها و کمبود انسولین های خارجی بیماران مبتلا به دیابت می ـوانند با دریافت آموزش های لازم از نمونه های ایرانی و موجود آن در داروخانه ها استفاده کنند.

- خبرگزاری فارس-گروه سلامت : چند روزی است که شاهد موج اعتراض دیابتی ها و خانواده این بیماران در فضای مجازی بودیم، افرادی که با استفاده از هشتگ انسولین نیست تلاش کردند پیام خود را به گوش مسؤولین برسانند، کاربران شبکه های اجتماعی عنوان کردند که انسولین مثل اکسیژن برای بیماران دیابتی حیاتی است و جند وقتی است که کمبود یا نبود این دارو در برخی داروخانه ها مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.

در 27 شهریور امسال بود که 120 پزشک متخصص دیابت به رییس جمهور نامه نوشتند مبنی بر اینکه جان دیابتی ها با روند فعلی تامین دارو و تجهیزات پزشکی خاص، در خطر است .

در نامه آنها آمده بود: در ایران بیش از پنج میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند که از این تعداد بیش از 600 هزار نفر نیازمند تزریق روزانه انسولین و بیش از آن، اندازه گیری قند خون با نوارهای تست قند در منزل جهت تنظیم میزان انسولین و پیشگیری از افت قندهای مکرر و مرگبار هستند.

به رغم اطلاع رسانی و مکاتبات مکرر انجمن های دیابت کشور با مقامات مسؤول در بانک مرکزی و وزارت بهداشت در خصوص کمبود جدی این دو کالا، متاسفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها تفاوت انسولین ایرانی و خارجی/ مقصر کمبود «انسولین» کیست؟

تنها تفاوت انسولین ایرانی و خارجی/ مقصر کمبود «انسولین» کیست؟