مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:102020-10-20پزشكي

مرخصی استعلاجی 6 هزار پرستار به علت ابتلا کرونا


معاون سازمان نظام پرستاری از استخدام بیش از 7650 پرستار در بیمارستان های وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: اکنون حدود 6 هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید19 در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.

حمیدرضا عزیزی در گفت وگو با ایرنا افزود: پرستاران به عنوان مدافعان خط اول مبارزه با کرونا واقعا جان خود را کف دست گرفته اند و برای مراقبت و نجات بیماران فداکاری می کنند.

حدود 70 هزار پرستار طی ماههای گذشته در کشور در خط مقدم این دفاع ملی هستند.

تاکنون بیش از 31 هزار نفر آنها به بیماری کووید19 مبتلا شده اند، حدود 26 هزار نفر آنها درمان شدند اما از این تعداد 54 نفر تاکنون جان باخته اند و البته اکنون حدود 5 تا 6 هزار پرستار به علت ابتلا به بیماری کووید19 در مرخصی استعلاجی هستند.

وی ادامه داد: در مورد دسترسی به وسایل پیشگیرانه مانند ماسک، شیلد (محافظ صورت)، دستکش و لباس محافظ پرستاران، وضعیت نسبت به ماههای اول اپیدمی کرونا بهتر شده اما همچنان در برخی بیمارستانها گزارش هایی داریم که این اقلام به صورت سهمیه بندی به پرستاران داده می شود، این مساله شایسته نیست زیرا حداقل هایی که باید در اختیار یک رزمنده مدافع سلامت داده شود، همین لوازم حفاظتی است و باید با گشاده دستی بیشتری این اقلام در اختیار پرستاران قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرخصی استعلاجی 6 هزار پرستار به علت ابتلا کرونا

مرخصی استعلاجی 6 هزار پرستار به علت ابتلا کرونا