مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 11:052020-10-20پزشكي

تاثیر سن مادر بر زمان رویش دندان فرزند


نتایج یک پژوهش نشان می دهد بالا بودن سن مادر در هنگام بارداری و تاخیر در شروع غذای کمکی می تواند رویش اولین دندان شیری را به تاخیر اندازد.

- نتایج یک پژوهش نشان می دهد بالا بودن سن مادر در هنگام بارداری و تاخیر در شروع غذای کمکی می تواند رویش اولین دندان شیری را به تاخیر اندازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، زمان رویش دندان های شیری کودکان برای برنامه ریزی های سلامت کودکان و تشخیص بعضی از اختلالات رشد مهم است.

بنابراین گروهی از محققان در پژوهشی تاثیر سن مادر و زمان شروع غذای کمکی را بر رویش اولین دندان شیری بررسی کرده اند.

هدف این مطالعه زمان رویش اولین دندان شیری کودکان و ارتباط آن با عوامل محیطی و تغذیه ای مانند وزن و قد و دور سر زمان تولد، مدت زمان استفاده از شیر مادر و زمان شروع غذای کمکی است.

در این تحقیق که بر روی 876 نوزاد انجام شد، ارتباط بین سطح تحصیلات مادر و پدر، سن پدر و مادر هنگام تولد نوزاد، مدت زمان مصرف شیر مادر، زمان استفاده از غذای کمکی، وزن و قد و دور سر نوزاد در بدو تولد و زمان رویش اولین دندان شیری در نوزادان مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس اعلام پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور، نتایج این مطالعه حاکی از آن است که با افزایش سن مادر، سن شروع دریافت غذای کمکی توسط نوزاد و طولانی بودن مدت زمان استفاده از شیر مادر، مدت زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر سن مادر بر زمان رویش دندان فرزند

تاثیر سن مادر بر زمان رویش دندان فرزند