مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:502020-10-20اقتصادي

نماهای ساختمانی غیر استاندارد ارومیه


اجرای نماهای غیراستاندارد و خطرناک و ناهمخوان با معماری ایرانی - اسلامی این روزها در نقاط مختلف کشور به ویژه شهر ارومیه، یکی از اتفاقات چالش برانگیز حوزه ساخت وساز است که در بسیاری از موارد علاوه بر آسیب زدن به سیمای شهری، - مغایر با هویت و فرهنگ این منطقه نیز محسوب می شود.

پی بردن به این نکته که نظم و نظامی در ساختمان های ساخته شده در شهرهایمان وجود ندارد، چندان مشکل نیست.

کافی است در خیابان های شهر قدم بزنیم و نگاهی به ساختمان های چپ و راست خود بیاندازیم تا به روشنی برایمان آشکار شود که معنی آشفتگی و هرج و مرج نماهای ساختمانی شهر چیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از ایرنا، با افزایش ساخت و ساز شهری طی سال های اخیر به ویژه در ارومیه عواملی نظیر سد معبر، تخلیه نخاله های ساختمانی در اطراف شهر، رعایت نشدن "خط آسمان"، چهره شهر را آشفته نشان می دهد؛ تنها در یک کوچه همه ساختمان ها نمای متفاوتی با هم دارند و این امر یک هرج و مرج بصری را در دید شهروندان ایجاد می کند.

این در حالی است که استفاده از نماهای خطرناک همچون نمای شیشه ای و سنگی که در وقوع زمین لرزه بسیار حادثه ساز است و نمای رومی و نماهای ناهمخوان با نمای ایرانی و اسلامی نیز بسیار مرسوم به نظر می رسد که همین امر نیز یک آشفتگی بصری در شهر ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماهای ساختمانی غیر استاندارد ارومیه

نماهای ساختمانی غیر استاندارد ارومیه