مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:452020-10-20پزشكي

توزیع داروی مخدر در داروخانه ها منجر به سوء مصرف می شود


رییس نظام پزشکی همدان با بیان اینکه توزیع داروی مخدر در داروخانه ها سوء مصرف را به دنبال دارد گفت: به بهانه دارو معتاد را به مرکز درمانی می کشانیم و سایر حمایت ها را نیز ارائه می دهیم اما وقتی دارو از مراکز بیرون برود برای بیمار عملا مرکز جذابیتی ندارد و مراجعه نخواهد داشت.

- علیرضا مدرکیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان نسبت به ابلاغیه توزیع متادون در داروخانه ها از سوی سازمان غذا و داروی کشور اظهار کرد: مردادماه سال گذشته در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور قرار شد محل توزیع داروهای مخدر از  مراکز درمان اعتیاد جدا شود اما منوط به تبصره ای که روند اجرای آن را کمیته درمان و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تعیین کند.

وی افزود: کمیته درمان کشور 15 دی ماه سال گذشته ابلاغیه ای صادره کرد مبنی بر اینکه ابتدا باید دانشگاه علوم پزشکی و کمیته درمان استان در این خصوص اعلام آمادگی کنند و بعد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر موافقت خود را عنوان کند تا دارو به داروخانه ها برود و مراکز درمان اعتیاد نیز دارو را از آنجا گرفته و در مراکز خود توزیع کنند.

رییس نظام پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در این مصوبه ذکر شده که ممنوعیت مطلق عرضه دارو در داروخانه ها با نسخه باشد یعنی نباید با نسخه دارویی ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع داروی مخدر در داروخانه ها منجر به سوء مصرف می شود

توزیع داروی مخدر در داروخانه ها منجر به سوء مصرف می شود