مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:252020-10-20سياسي

تعلل دولت در رایزنی برای حق آبه هیرمند کار را به مشکل رساند


فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص حق آبه سیستان گفت: علت اصلی مشکل ما در سال های اخیر در خصوص موضوع حق آبه هیرمند، - نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: علت اصلی مشکل ما در سال های اخیر در خصوص موضوع حق آبه هیرمند، ضعف در ارتباطات و رایزنی ها بود که دولت فعلی در ارتباط با همسایه ها تعلل کرد.

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در خصوص حق آبه سیستان گفت: علت اصلی مشکل ما در سال های اخیر در خصوص موضوع حق آبه هیرمند، ضعف در ارتباطات و رایزنی ها بود که دولت فعلی در ارتباط با همسایه ها بخصوص افغانستان تعلل کرد.

در زمان های گذشته دولت ارتباط خوبی با کشور افغانستان داشت، در سال 2 تا 3 اجلاس سران بین روسای جمهور دوکشور برگزار می شد و در هر اجلاس موضوع حق آبه یکی از مهمترین موارد جهت بیان بود و تا حد زیادی نیز حل می شد، به وزیر امورخارجه فعلی نیز بار ها گفته ایم و تنها به ما گفته اند که پیگیر هستیم.

فداحسین مالکی در ادامه باتاکید به اینکه باید بین حق آبه تالاب هامون و رودخانه هیرمند تفاوت قائل شویم، گفت: رودخانه هیرمند و تالاب هامون هردو دارای حق آبه ای هستند که باید تزریق شود و باید بین این دو تفاوت قائل شویم، حق آبه هیرمند یک ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلل دولت در رایزنی برای حق آبه هیرمند کار را به مشکل رساند

تعلل دولت در رایزنی برای حق آبه هیرمند کار را به مشکل رساند