مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:052020-10-20سياسي

حریم رودخانه گنجنامه باید سریع تر آزاد شود


دادستان عمومی و انقلاب استان همدان گفت: شرکت آب منطقه ای استان هر چه سریع تر اقدامات لازم درباره آزادسازی حریم رودخانه گنجنامه را آغاز کند.

- حسن خانجانی شامگاه دوشنبه 28 مهرماه در جلسه فوق العاده کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با موضوع ساماندهی مسیر رودخانه گنجنامه برای ایجاد تفرجگاه گردشگری ، توضیح داد: برابر اصل 45 قانون اساسی مصوب سال 58 بستر و حریم رودخانه ها، کانال ها، مسیرها، قنات ها، آبراهه ها و موارد مشابه جزء انفال و از اموال عمومی بوده و هیچ کسی حق تصرف در آنها را ندارد و اگر تصرف انجام شود، باطل است.

وی با اشاره به اینکه این اصل دیدگاهی علمی است که در تمام دنیا وجود دارد، افزود: باید از تمام موارد نامبرده حفاظت و پاسداری شود و طبق قانون وزارت نیرو متولی نگهداری از آنهاست بنابراین باید رودخانه ها و بستر رودها شناسایی و در جهت رفع تصرف آنها اقدام شود.

خانجانی با بیان اینکه باید با شناسایی بستر و حریم رودهای شهر همدان هر چه سریع تر نسبت به رفع تصرف و آزادسازی آنها اقدام شود، مطرح کرد: حداقل یک سال است با شرکت آب منطقه ای استان درباره اینکه کدام بستر و حریم رودخانه تصرف و چه اقدامی برای آزادسازی آنها شده، مکاتبه کرده ایم اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریم رودخانه گنجنامه باید سریع تر آزاد شود

حریم رودخانه گنجنامه باید سریع تر آزاد شود