مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 04:502020-10-20ورزشي

نوازش شرطی کودک ممنوع!


یک روانشناس معتقد است که گاهی لازم است بی قید و شرط به فرزندتان بگویید «دوستت دارم»، او را در آغوش گرفته و به خود بفشارید، با او بازی کنید یا برایش هدیه بخرید و اینگونه عزت نفسش را به اوج برسانید.

- ایسنا/بوشهر یک روانشناس معتقد است که گاهی لازم است بی قید و شرط به فرزندتان بگویید دوستت دارم ، او را در آغوش گرفته و به خود بفشارید، با او بازی کنید یا برایش هدیه بخرید و اینگونه عزت نفسش را به اوج برسانید.

سیده فاطمه موسوی ، روانشناس کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره نیاز انسان ها به اشکال مختلف به نوازش شدن و نوازش کردن عنوان کرد: نیاز انسان ها به نوازش آنقدر زیاد است که اگر از نوع مثبتش دریافت نشود، هر کاری می کند تا بتواند حتی نوع منفی آن را دریافت کند.

وی ادامه می دهد: فرد خلافکاری را در نظر بگیرید که مرتبا در زندان دعوا به راه می اندازد، با وجود اینکه می داند عاقبتش مجازات و بند انفرادی است، اما همین مجازات برای آن زندانی نوعی نوازش محسوب می شود، البته از نوع منفی.

این روانشناس عمل اشتباه یک کودک را به هدف جلب توجه والدین و تاثیر واکنش آنها در تکرار چنین عملی وابسته دانسته و می افزاید: کودکی را در نظر بگیرید که والدینش او را زیاد در آغوش نمی گیرند در نتیجه نیاز به لمس کودک او را وادار به انجام کاری می کند که منتج به کتک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوازش شرطی کودک ممنوع!

نوازش شرطی کودک ممنوع!