مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 16:102020-10-19پزشكي

متخصص زنان و زایمان: اثرات روحی و روانی کرونا در زنان بیشتر است


متخصص زنان زایمان و ناباروری و عضو انجمن زنان و مامایی ایران گفت: ابتلا به ویروس کرونا در افراد پیر بیشتر است ولی اثرات روحی و روانی آن در زنان بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ سوزان پیروان روز دوشنبه و همزمان با پنجمین روز از هفته ملی سلامت بانوان که به روز «زنان و سلامت روانی در همه گیری کووید19» نامگذاری شده، در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا با بیان اینکه اضطراب یا استرس، نوعی از پاسخ بدن به اتفاقات روزانه زندگی است، خاطرنشان کرد: این حالت در شرایطی ممکن است اثرات مثبتی داشته باشد اما اغلب اثرات آن منفی و مخرب است.

وی با تاکید بر اینکه این اثرات در همه جنبه‌های زندگی دیده می شود، یادآورشد: وقتی اضطراب حالت مزمن یا شدید پیدا کند، تطبیق پذیری با شرایط دچار مشکل می‌شود.

بانوان بیشتر دچار استرس می شوند یا مردان؟ پیروان در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: اضطراب می‌تواند دلایل مختلفی از جمله مشکلات شغلی، مالی، خانوادگی یا سلامتی جسمی داشته باشد.

به گفته این متخصص زنان و زایمان، در زنان به دلیل داشتن ِمسوولیت‌های همزمان مثل مسوولیت خانواده، فرزندان، والدین در سنین پیری و مسوولیت شغلی حالت استرس بیشتر دیده می‌شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

متخصص زنان و زایمان: اثرات روحی و روانی کرونا در زنان بیشتر است

متخصص زنان و زایمان: اثرات روحی و روانی کرونا در زنان بیشتر است