مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 15:252020-10-19اقتصادي

باغ مجموعه اِرم شیراز در استان فارس احداث می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: طرح ایجاد «باغ مجموعه های علمی گردشگری ارم» در 36 شهرستان فارس وارد فاز برنامه ریزی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس،محمدمهدی قاسمی اظهار داشت: در مرحله اول طرح باغ مجموعه های علمی گردشگری اِرم، در هر شهرستان و بر اساس ظرفیت، یک باغدار یا تشکل باغداران آن شهرستان، باغ ارقام محصول اصلی را در یک مجموعه گردآوری و ایجاد می کند.

وی هدف از این اقدام را حفظ ارقام مختلف درخت های میوه موجود در هر شهرستان به صورت یکجا و افزودن ارقام جدید دانست و اضافه کرد: احداث چنین مجموعه های می تواند در برگیرنده جاذبه های متنوع گردشگری و همچنین بسترساز فعالیت های علمی باشد.

قاسمی اضافه کرد: با ایجاد باغ مجموعه های ارم ، امکان بررسی و پژوهش محققین و کارشناسان میسر خواهد شد و مهارت آموزان هم از ابعاد مختلف علمی و آموزشی آن بهره مند می شوند.

  فارس ویترین محصولات باغی ایران وی با بیان اینکه فارس با اقلیم های متنوع و سابقه باغداری، قطب تولید محصولات باغی در ایران محسوب می شود، افزود: استان فارس رتبه اول سطح و تولید محصولات باغی کشور را دارد و این استان را به عنوان ویترین محصولات باغی ایران می شناسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ مجموعه اِرم شیراز در استان فارس احداث می شود

باغ مجموعه اِرم شیراز در استان فارس احداث می شود