مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 15:002020-10-19اقتصادي

17 سایت جعلی سجام مسدود شد


معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی از مسدود شدن 17 سایت جعلی سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا ماهیار با بیان مطلب فوق افزود: با همکاری شرکت سپرده گذاری مرکزی و پلیس فتا، در طول دو ماه گذشته 17 سایت جعلی تحت عنوان سجام مسدود شده است.

وی در خصوص کلاهبرداری با عنوان سامانه سجام از سهامداران بازار سرمایه اظهار داشت: رصد تیم امنیت شرکت سپرده گذاری مرکزی از دو ماه قبل نشان داد که سایت‌های کلاهبرداری تحت عنوان سایت‌های سجام با اصلاح فنی (فیشینگ) راه‌اندازی شده و تحت دامنه‌های غیرمجاز شروع به دریافت اطلاعات مردم کرده‌اند.

ماهیار ادامه داد: متاسفانه در این کلاهبرداری تنها موضوع گردآوری اطلاعات نبود، بلکه با توجه به اینکه مردم به آدرس و دامنه حساسیت خاصی نداشتند، مشخصات و حساب‌های بانکی خود را وارد کرده و در مقابل، سایت‌های جعلی اقدام به سو استفاده از اطلاعات مالی سهامداران می‌کردند.

هر چند دامنه پرداخت مورد تایید شاپرک نبود، اما فرد دچار دامی می‌شد که تمام اطلاعات خود را درون سایت جعلی وارد می‌کرد.

معاون شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: بر اساس تعاملی که با پلیس فتای کشور صورت گرفت، ‌ سریعا کلیه سایت‌های جعلی که در حال انجام عملیات خرابکاری بودند پس از شن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

17 سایت جعلی سجام مسدود شد

17 سایت جعلی سجام مسدود شد