مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 14:552020-10-19اقتصادي

افزایش نرخ کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی، مصرف کننده نهایی را متضرر می کند


تغییر مدل موجود قیمت گذاری و روی آوردن به مدل هایی که سبب سودآوری بیشتر واحدهای معدنی و بالطبع فشار بیشتر هزینه ای بر واحدهای فولادی می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولادمبارکه، یکی از موانع اساسی در زنجیره فولاد، چالش قیمت گذاری بین دو قسمت زنجیره فولاد، یعنی معدن و تولیدکنندگان فولاد است؛ چالشی که با توجه بیشتر به منافع کشور و نه تمرکز بر افزایش منافع بنگاه ی، قابل حل است.

انجمن تولیدکنندگان فولاد اعتقاد دارد ریشه اصلی نارضایتی برخی از شرکت های معدنی از قیمت های فعلی، غیرواقعی بودن قیمت شمش به دلیل اعمال سیاست های کنترلی است و نه ضرایب موجود.

با واقعی شدن قیمت شمش فولادی در بورس کالا، قیمت سایر محصولات زنجیره فولاد نیز به سطوح واقعی خواهد رسید و سود متوازن در زنجیره فولاد دوباره برقرار خواهد شد.

از سوی دیگر شرکت های تولیدکننده سنگ آهن، کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی می گویند یکی از راهکارهایی که می تواند روند صادرات سنگ آهن و کنسانتره و.

را به صورت خودکار متوقف کند، اصلاح قیمت گذاری در داخل کشور است، زیرا در این صورت تولیدات داخلی از سنگ آهن تا گندله تولیدی در کشور به مصرف فولادسازان داخلی خواهد رسید و به نفع کشور خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی، مصرف کننده نهایی را متضرر می کند

افزایش نرخ کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی، مصرف کننده نهایی را متضرر می کند