مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-19اقتصادي

تولید برق از پساب صنایع


پژوهشگران در دانشگاه تربیت مدرس طی انجام طرحی پژوهشی موفق به تولید برق با تصفیه پساب صنایع شدند و به گفته آنها در این فرآیند به طور همزمان علاوه بر تولید برق، - پژوهشگران در دانشگاه تربیت مدرس طی انجام طرحی پژوهشی موفق به تولید برق با تصفیه پساب صنایع شدند و به گفته آنها در این فرآیند به طور همزمان علاوه بر تولید برق، نسبت به حذف آلاینده های موجود در پساب ها اقدام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حبیب الله یونسی، مجری طرح پژوهشی، با بیان اینکه در این طرح برای تصفیه پساب از روش بی هوازی بهره بردیم، گفت: شکسته شدن مواد آلی پساب همراه تجزیه بی هوازی تولید پروتون و الکترون می کند و پس از آن از سیستم پیل سوختی میکروبی بهره بردیم تا بتوانیم الکتریسته تولید کنیم.

وی این روش را یک فرآیند میکروبی دانست که طی آن از میکروارگانیسم های بی هوازی استفاده شد، ادامه داد: این میکروارگانیزم ها با تغذیه از مواد آلی پساب رشد می کنند و با شکستن مواد آلی موجب ایجاد اکسیژن و الکترون می شوند.

وجود هر میزان دی اکسید کربن در پساب به این معنا است که منبع انرژی شیمیایی لازم را داریم.

یونسی خاطر نشان کرد: از این روش پساب های صنعتی می توانند در یک فرآیند تصفیه سبز، تصفیه شوند؛ همچنین می توان از انرژی تولید شده در ضمن تصفیه پساب در وسایل کم مصرف استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید برق از پساب صنایع

تولید برق از پساب صنایع