مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 20:352020-10-01اجتماعي

3 هزار ناشنوا مددجوی بهزیستی هستند


مدیرکل بهزیستی استان زنجان به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در 10 روز بعد از تولد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 3 هزار ناشنوا زیرپوشش بهزیستی هستند.

- محمد محمدی قیداری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی جزو اقشار خاص هستند، اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار ناشنوا  و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

وی گفت: ماحصل محرومیت از شنوایی موجب عدم امکان دستیابی به بسیاری از تجربیات مفید و امید بخش زندگی فردی و اجتماعی می شود.

وی افزود: طبق مصوبه دولت ناشنوایی نوزادانی که در بدو تولد مشخص شود و نیازمند کاشت حلزون باشند طی تشکیل پرونده به بیمارستان امیراعلم تهران معرفی می شوند و وزارت بهداشت و هیأت امنای صرفه جویی ارزی دستگاه مربوطه را خریداری می کند و در اختیار بیمار و بیمارستان قرار می دهد.

محمدی قیداری با تاکید بر این که اختلالات شنوایی از دوران کودکی بر گفتار افراد تاثیر می گذارد، اظهار کرد: در همین راستا بهزیستی استان زنجان اقدام به غربالگری شنوایی نوزادان و شناسایی اختلالات شنوایی در 10 روز نخست تولد کودک می کند و این در حالی است که کاهش ذخیره لغات، کاهش حافظه شنیداری، هجی کردن لغات و افت تحصیلی از مشکلات افراد ناشنوا به شمار می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 هزار ناشنوا مددجوی بهزیستی هستند

3 هزار ناشنوا مددجوی بهزیستی هستند