مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 19:052020-10-01سياسي

پیش از بروز مشکل برای مهار آب های سطحی چاره اندیشی شود


با توجه به پیش بینی های هواشناسی، امسال سال پر بارانی پیش رو داریم و از هم اکنون باید برای مهار آب های سطحی و روان آب ها تدابیری اندیشیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین جلالی بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به بحث منابع طبیعی شهرستان رفسنجان اظهار داشت: در شهرستان رفسنجان 830 هزار هکتار زمین داریم که 670 هزار آن هکتار منابع طبیعی است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس عنوان کرد: حدود 400 هزار هکتار مرتع و 200 هزار هکتار بیابان داریم اما متأسفانه پوشش جنگلی خیلی کمی در شهرستان وجود دارد؛ جایی که پوشش جنگلی و گیاهی ندارد آب و هوای مرطوب و باران کم دارد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه حدود 15 هزار هکتار جنگل تاغی داریم که جلوی ریگ های بادآور و شن ره ای روان را می گیرند، اضافه کرد: با توجه به اینکه تاغ ها زیبایی و نشاط ندارند ضرورت دارد بررسی شود درختان زیبایی که کم آب بر هستند و ریشه مقاومی داشته باشند، استفاده شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امسال پیش بینی شده سال پر بارانی باشد لذا مسئولان باید تدابیری نسبت به مهار آب های سطحی و روان آب ها بیندیشند تا مشکلی ایجاد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش از بروز مشکل برای مهار آب های سطحی چاره اندیشی شود

پیش از بروز مشکل برای مهار آب های سطحی چاره اندیشی شود