مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 17:102020-10-01اقتصادي

شهرستان تفتان پیشتاز کشت کلزا در سیستان و بلوچستان


مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان در تولید و کشت دانه روغنی کلزا در این استان پیشتاز است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی تفتان سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان در تولید و کشت دانه روغنی کلزا در این استان پیشتاز است.

فضل الله کردی در گفت و گو با ایسنا افزود: در شهرستان تفتان تاکنون با نماینده آستان قدس رضوی قرارداد کاشت در سطح 100 هکتار منعقد گردیده و طی هفته جاری 15 هکتار کشت انجام شده و این روند کماکان ادامه دارد.

وی بیان کرد: طی توافقات انجام شده در صورت استقبال کشاورزان شهرستان، ظرفیت انعقاد قرارداد تا سطح 200 هکتار دیگر نیز در سطح شهرستان فراهم شده است.

کردی ادامه داد: در مورد قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا، پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی افزایش قیمت از 4660 تومان کنونی به بالای 9000 تومان برای سال زراعی جاری است که با توجه به اهمیت کاشت کلزا و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر خودکفایی در تولید دانه های روغنی، این قیمت قریب به یقین در هیئت دولت تصویب خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی تفتان اظهار داشت: در سال جهش تولید و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تأکید رهبر معظم انقلاب بر توسعه کشت دانه روغنی کلزا برای دستیابی به خودکفایی در تولید روغن که یکی از کالاهای اساسی محسوب می شود، تفاهم نامه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان تفتان پیشتاز کشت کلزا در سیستان و بلوچستان

شهرستان تفتان پیشتاز کشت کلزا در سیستان و بلوچستان