مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 15:002020-10-01اقتصادي

باید از ورود بانک ها به بورس ممانعت شود


در حالی که گمانه زنی می شود که قرار است با کاهش نرخ های بهره بانکی، جذابیت بورس بیشتر شده و بازار سرمایه مجدداً با افزایش و رشد روبه رو شود، یک تحلیل گر اقتصادی این مسئله را یک اشتباه فاحش برای اقتصاد کشور دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، با بیان اینکه هم‌اکنون نرخ بهره واقعی در اقتصاد کشور ما منفی است، اظهار کرد:به عبارت دیگر تورم حدوداً 36 درصد است و در مقابل، نرخ بهره در بالاترین حالت مثلا نرخ بهره اوراق، 20 درصد است.

این اختلاف تقریباً 16 درصدی نشان می‌دهد که هم‌اکنون اقتصاد کشور ما با سرکوب مالی و نرخ های بهره واقعی به شدت منفی مواجه است که پیامد آن تورم بیشتر و بیشتر در آینده است.

وی ادامه داد:در این شرایط، اگر بخواهیم باز هم نرخ بهره را برای ایجاد سود در بازاری دیگر مثل بازار سرمایه کاهش بدهیم، یعنی در واقع به نحوی سیاست‌گذاری کرده‌ایم که مردم تورم بیشتری متحمل بشوند تا عده‌ای محدود سود به جیبشان برود.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد:دولت به عنوان متولی مدیریت اقتصاد کلان، اگر به دنبال افزایش رفاه شهروندان است، باید بداند که رفاه اقتصادی با افزایش قیمت دارایی ها حاصل نمی‌شود؛ بلکه با مهار تورم و بالا رفتن قدرت خرید و به دنبال آن افزایش درآمد ملی است که رفاه اقتصادی حاصل می‌شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید از ورود بانک ها به بورس ممانعت شود

باید از ورود بانک ها به بورس ممانعت شود