مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 12:152020-10-01سياسي

ثبت ملی اثر فرهنگی تاریخی، بخشی از راه آهن شمالغرب


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از ثبت ملی اثر فرهنگی تاریخی، بخشی از راه آهن شمالغرب از ایستگاه قروه تا ایستگاه رجعین خبر داد.

- امیر ارجمند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق نامه وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای اجرای بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 مجلس شورای اسلامی و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 مجلس شورای اسلامی مبنی بر ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذی ربط بخشی از راه آهن شمالغرب از ایستگاه قروه تا ایستگاه رجعین در این فهرست ثبت شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: بر همین اساس مراتب ثبت اثر فرهنگی تاریخی بخشی از راه آهن شمالغرب از ایستگاه قروه تا ایستگاه رجعین در فهرست میراث صنعتی واقع در استان زنجان، شهرستان زنجان، اولین ایستگاه قروه در شهرستان ابهر، آخرین ایستگاه رجعین در شهرستان زنجان پس از طی تشریفات قانونی ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اثر مذکور با حفاظت و نظارت این وزارت است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 تا 569 از کتاب پنجم قانون مجازات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی اثر فرهنگی تاریخی، بخشی از راه آهن شمالغرب

ثبت ملی اثر فرهنگی تاریخی، بخشی از راه آهن شمالغرب