مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 10 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-01سياسي

روحانیت بر اساس جامعه بین الملل به دنبال تدوین ماموریت باشد


عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) گفت: امروز روحانیت و حوزه های علیمه باید دنیا را به اندازه مأموریت های اسلامی و نه صرفا بر اساس مقیاس های فردی ببینند و بسنجند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام احمد رهدار که امروز و در میزگرد تخصصی حوزه از آنچه هست تا آنچه باید در پردیس حکمت قم سخن می گفت با اشاره به کتاب ارزشمند شهید آیت الله سید محمدباقر صدر درباره ضرورت تحول در حوزه های علمیه اظهار کرد: این کتاب، کتابی بسیار پُر نکته است و بنده تلاش می کنم تا در سخنان خود ضمن اشاره به برخی نظریات شهید صدر، به نوعی ادامه آن نظریات را مطرح کنم.

وی افزود: به نظر می رسد تغییرات کلانی باید در حوزه انجام شود تا حوزه های علمیه و روحانیت به جایگاه حقیقی خود برسند که یکی از این تغییرات، تغییر بینش و نگاه حوزه به دنیا و اهالی دنیاست.

  حوزه و ضرورت پیگیری مأموریت های اسلامی در گستره جهان عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با تأکید بر اینکه حوزه باید از پارادایم دین پژوهی تصوّف که قرن ها بر آن حاکِم بوده گذر کند تصریح کرد: متأسفانه این نوع نگاه سبب شده که حوزه علمیه بیشتر در خود قم باقی بودهو از پیگیری مأموریت های اسلامی در گستره جهان باز بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روحانیت بر اساس جامعه بین الملل به دنبال تدوین ماموریت باشد

روحانیت بر اساس جامعه بین الملل به دنبال تدوین ماموریت باشد